QUAN ELS ALUMNES VEUEN AMOR DE PARE EN EL MESTRE I DILIGÈNCIA EN EL SEU APROFITAMENT, VÉNEN DE GUST A L'ESCOLA.
JOSEP DE CALASSANÇ, 1633

dijous, 8 de novembre del 2012

WISC-IV

He tingut l'oportunitat de veure l'estudi d'un cas des del principi,  un nen x de 13 anys nou al centre sense referències de l'escola d'origen presenta problemes d'atenció, en les àrees bàsiques.

Comencem a passar WISC-IV

WISC-IV: Escala d’intel·ligència de Wechsler per a nens (David Wescler)
  • Instrument clínic d’aplicació individual per avaluar les capacitats cognitives de nens entre 6 i 16 anys.
  • Constà de diferents test i índex que subministren informació sobre el funcionament intel·lectual en diferents camps específics. S’obté una puntuació que representa la capacitat intel·lectual general.
  • 2 volums:
1)     informació necessària per aplicar les proves i per omplir el quadernet d’anotacions.
2)      Manual tècnic: teòrica, propietats psicomètriques i normes d’interpretació.
  • WISC-IV: Incorpora les investigacions actuals sobre el desenvolupament cognitiu, l’avaluació intel·lectual i els processos cognitius.
  • 15 tests: 10 provenen del WISC-III i 5 de noves. (conceptes, lletres i números, matrius, animals i endevinalles)
  • L’estructura general del WISC-IV s’ha actualitzat per recollir les teories i pràctiques més actuals en l’avaluació cognitiva infantil, com és la major atenció presentada a la memòria de treball i a la velocitat de processament.
  • WISC-IV: obtens 5 puntuacions.
1)     Capacitat cognitiva general del nen CI
2)     Índex comprensió verbal CV
3)     Índex de raonament perceptiu RP
4)     Índex de memòria de treball MT
5)     Índex de velocitat de processament VP
  • 10 test principals:
-          3 comprensió verbal (semblances, vocabulari, comprensió)
-          3 índex de raonament perceptiu (cubs, conceptes i matrius)
-          2 memòria de treball (dígits, lletres i números)
-          2 velocitat de processament (claus i busqueda de símbols)

-                     Test optatius: aporten informació addicional sobre el funcionament cognitiu i intel·lectual del subjecte.

-                     WISC-IV: proporciona 7 puntuacions de processament a partir de 3 puntuacions (cubs, dígits i animals) informació més detallada sobre la capacitat cognitiva que contribueixen al rendiment que el nen mostra a cada test.

-                     WISC-IV instrument d’avaluació psicoeducativa que pot ser utilitzat per una medició completa de les capacitats cognitives del subjecte. Pot ser una eina per detectar alumnes amb altes capacitats, avaluar problemes de retràs mental i definir punts forts o febles del subjecte en quant a les seves aptituds cognitives.

 

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola Miriam! Jo també he seguit un cas d'un alumne de Secundària al qual se li ha passat el WISC. És interessant poder establir lligams entre les teves observacions sobre la prova i les meves. Endavant!

Míriam Arús Cambra ha dit...

Crec que el WISC serà el nostre pà de cada dia, l'hem de controlar molt bé.