Alegria i confiança per educar. Una mirada sistémica
Autora; Sílvia Palou
Revista; Guix d’infantil, núm
66. maig 2012. pàg. 33-36
Els coneixements que ens arriben
sobre el sistema emocional humà ens ajuden a entendre la complexitat del nostre
funcionament personal i la vinculació amb el nostre sistema familiar. Aquesta
mirada pot contribuir també una eina per poder enfocar la pedagogía, tot
partint de la confiança i de l’alegria de ser i d’aprendre.
El millor regal que els podem oferir com a professionals
és, precisament, transmetre’ls aquesta seguretat que se’n sortiran i que
esperem d’ells el millor, sense jutjar-los i acceptant el que tenen i el que no
tenen.
Des del naixement
(i fins i tot abans) fins a la mort, a tots els éssers vius ens guien les
pulsions bàsiques.
Els infants busquen constament
respostes en les persones sobre què han de fer, què està bé o malament, etc.
La cura personal del cos, de les
emocions i del pensament són les millors eines que poden ajudar a construir el
nostre alumnat.
Com a persones educadores que ens trobem a prop dels
infants que estan aprenent quin és el seu lloc i captant per tot els porus del
seu cos, aquesta estructura familiar ens pot servir de clau d’interpretació,
ens pot ser útil per veure cap a on mira aquella criatura, quin és el seu lloc,
per a què li serveix al sistema aquell comportament de l’infant.
Els simptomes que mostren els
alumnes a l’escola, tant els comportaments disruptius com els totalment
obedients, tenen una significació en el context familiar al qual pertanyen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada