INFORME
DE VALORACIÓ
1.
Motiu de
derivació: Problemes en l’expressió escrita tant
en llengua catalana com castellana. Problemes amb l’ortografia i la lectura.
2.
Breu història de l’alumne: A P4 la logopeda del centre fa derivació per fer rehabilitació logopèdica.
A primer ja té l’articulació corregida, simplement pot quedar algun aspecte de
deglució, a segon de primària li posen ulleres, a tercer es dirigeixen a un
centre extern per fer informe neuropsicològic; s’aconsella rehabilitació amb
una logopeda per trastorn específic de la lecto-escriptura amb especial
incidència en l’orientació extra personal, mecànica lectora i escriptura a la
còpia. A quart les valoracions segueixen dient que és justeta. S’adapta bé al
canvi a l’ESO, les valoracions són d’una alumne treballadora. A segon d’ESO (actualment)és
fa la derivació a l’equip psicopedagògic del centre, perquè és una nena que
presenta dificultats amb les llengües i perquè dedica moltes hores a l’estudi,
i els seus resultats no reflexen aquest esforç.
3.
Exploració neuropsicològica:
RENDIMENT COGNITIU GLOBAL
Escala
d’intel·ligència de Weschler per nens (WISC-IV): L’alumne obté un CIT de 88, i
la seva capacitat intel·lectual global, tal com es mediex pel WISC-IV, es
classifica com mitjana/dins de límits. Hi ha una alta probabilitat (95%)
de que el seu verdader CIT es situí entre valors de 83-95. Aquest valor de CIT
es situa en el percentil 22, és a dir que la seva puntuació millora al 22% dels
nens de la seva edat en la mostra de tipificació.
Existeix
diferencia significativa entre els índex de Comprensió Verbal i Raonament
Perceptiu i Comprensió Verbal i Memòria de Treball, també existeix diferencia
entre Memòria de Treball i Velocitat de Processament i Raonament Perceptiu i
Velocitat de Processament. L’índex de Memòria de Treball es situa dins la categoria
dins dels límits. L’índex de Comprensió Verbal es situa dins la categoria
mitjana baix. L’índex de Raonament Perceptiu es situa en un nivell dins dels
límits. I l’índex de Velocitat de Processament es situa en un nivell baix.
COMPRENSIÓ VERBAL
Semblançes:PD=19;
PE=7. Nivell baix, poca capacitat
d’expressar la relació entre dos conceptes.
Vocabulari:
PD=37; PE=7. Nivell baix, poca
capacitat d’aprenentatge.
Comprensió:PD=22;
PE=7. Nivell baix, poca capacitat
d’incorporar les experiències viscudes i el sentit comú.
RAONAMENT PERCEPTIU
Cubs:
PD=44; PE=10. Nivell Normal-mig. Bona capacitat d’anàlisi i síntesi visual.
Conceptes:
PD=22; PE=13. Nivell alt, per relacionar estímuls visuals.
Matrius:
PD=24; PE=10. Nivell Normal-mig, bon
raonament abstracte i capacitat per processar informació visual.
MEMÒRIA DE TREBALL
Digits:
PD=18; PE=11. Normal-mig. Memòria auditiva immediata, atenció i resistència a
la distracció.
Lletres
i números: PD=18; PE=9. Normal-mig. Atenció, concentració i memòria de treball.
VELOCITAT DE PROCESSAMENT
Claus:PD=44;
PE=6. Nivell baix, avalua la
rapidesa i destresa visuomotora i la capacitat d’aprenentatge associatiu.
Cerca
de símbols: PD=22; PE=7. Nivell baix,
avalua rapidesa i precisió perceptiva
i velocitat per processar informació visual simple.
FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES
PROLEC-SE
Processos lèxics:
Paraules: PD: 38; centil 25-50 /
velocitat:PD:50; centil 10-25
Pseudoparaules: PD: 39; centil
90 / velocitat: PD: 107 centil 25-5
Processos
sintàctics:
Aparellament
dibuix-oració: PD: 18; centil 10-25
Signes de
puntuació: PD: 21; centil 10
Processos
semàntics:
Comprensió
de textos: PD: 2; centil> 5
Estructura
de textos: PD: 5; centil 5-10
Velocitat
de text: PD: 96; centil 25-50
Total
de la bateria: PD: 123; centil 5-10
PROESC
1.
Dictat
de síl·labes: PD; 20 (dificultats, si)
- Dictat de
paraules
a) ortografia arbitraria: PD;
17 (dificultats, si)
b) ortografia reglada: PD;
16 (dificultats, si)
- Dictat de
pseudoparaules
a)Total: PD; 13
(dificultats, si)
b)Regles
ortogràfiques:PD; 8 (dificultats, si)
- Dictat de
frases
a)Accents: PD; 9 (nivell
baix)
b)Majúscules: PD; 10
(nivell mitjà)
c)Signes de puntuació: PD;
4 (dudas)
4.
IMPRESSIÓ DIAGNÒSTICA: L’exploració neuropsicologica reflexa una capacitat
intel·lectual normal-mig, amb una discreta-lleu diferència significativa
interconcient en decrement del índex de comprensió verbal i velocitat de
processament. S’observa un lleu retràs específic de les funcions de la
lecto-escriptura específicament de la mecànica lectora, la comprensió,
ortografia arbitrària i ortografia reglada. Dèficit de la memòria verbal i
visual immediata, de la associació visual i de la integració auditiva. No s’ha
objectivat, durant l’exploració, inquietud motriu ni impulsivitat d’execució.
La resta de funcions cognitives explorades dins els límits de la normalitat. Es
detecta un trastorn específic de l’aprenentatge de la lectura, escriptura,
segons diagnòstic d’exclusió i especificitat, amb possible retràs en
l’aprenentatge de la lectura, escriptura o dislèxia, disgrafia. D’acord amb
això, els resultats de l’exploració neuropsicologica són compatibles, segons
criteris del DSM-IV-TR i CIE-10, amb possibles trastorn transversal de: F81.0
Trastorn de l’expressió lectora [315.00] Dislèxia; F81.8 Trastorn de
l’expressió escrita [315.2] Disgrafia.
Es
recomana rehabilitació logopèdica per el trastorn específic de la
lecto-escriptura.
S’adreça
a la família a acabar diagnòstic diferencial, se’ls suggereix adreçar-se al CGO
centre on es varen adreçar anteriorment per fer diagnòstic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada