QUAN ELS ALUMNES VEUEN AMOR DE PARE EN EL MESTRE I DILIGÈNCIA EN EL SEU APROFITAMENT, VÉNEN DE GUST A L'ESCOLA.
JOSEP DE CALASSANÇ, 1633

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FINLANDIA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FINLANDIA. Mostrar tots els missatges

dimecres, 5 de desembre del 2012

Singulars

Singulars avui al vespres, Dimecres 5 de Desembre canal 33


Singulars aquesta nit Canal 33, 22:40h Xavier Melgarejo.
En el programa, el pedagog i exdirector del col·legi de Barcelona parlarà, entre d'altres coses, del sistema educatiu Finlandès, del qual és un gran coneixedor. L'entrevista s'acompanyarà de gràfiques i dibuixos que aportaran una visió completa de l'educació tant al país nòrdic com al nostre.

diumenge, 25 de novembre del 2012

SISTEMA EDUCATIU DE FINLANDIA

http://www.youtube.com/watch?v=Pr6c0k3yBj0

Vídeo molt interessant del sistema educatiu Finlandes.
Aspectes destacats del vídeo:
  • 45 minuts de classe, i després 15' d'esbarjo, ja que considerent que passats els 15' els alumnes no estàn al 100%
  • els mestres estàn molt ben valorats i considerants per això per poder ser mestres se'ls demanen notes molt elevades.
  • La educació és gratuïta, per evitar la marginació
  • Faci fred, calor, nevi, plogui... tothom va al pati a jugar.
  • Tot i que hi han canvis de govern, segueix el mateix sistèma educatiu
  • Finlandia només té 1% de fracàs escolar.
Personalment crec que és important que reflexionem sobre totes aquestes coses, crec que s'han d'anar prenent mesures, per tal d'arreclar el nostre sistema educatiu, Finlandia és una gran model.