QUAN ELS ALUMNES VEUEN AMOR DE PARE EN EL MESTRE I DILIGÈNCIA EN EL SEU APROFITAMENT, VÉNEN DE GUST A L'ESCOLA.
JOSEP DE CALASSANÇ, 1633

diumenge, 26 de maig del 2013

REORIENTACIÓ MEMÒRIA

FASE 1 : Signes d’alerta                                         
DATA: 5,6, 8 març
HORES: 8h
Objectius: Identificar i enregistrar els signes d’alerta
Destinataris/Àrees: Claustre de professors i equip psicològic
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Analitzar com es fan les derivacions, si hi ha altres vies, com s’enregistren

2.    Explicar al claustre de docents els signes d’alerta de la dislèxia i tda/h i com treballar amb aquest alumnat a l’aula.

3.    Signes d’alerta del nostre cas i anàlisi de l’històric de l’alumne

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Trobada amb el claustre de professors per fer una petita explicació dislèxia tda/h
2.    Anàlisis del document que fan servir per enregistrar els signes d’alerta
3.    Analitzar els signes d’alerta que presenta l’alumne.
4.    Observació de l’alumne
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Importància i motivació que dóna el claustre a treballar aquests aspectes.
2.    Valorar les dificultats de l’alumne
FASE 2 : Passar proves                   
DATA: 10, 15, 20, 22 març 3, 5, 10, 12, 16, 17 i 19 Abril    
HORES:  27h
Objectius: Identificar les dificultats de l’alumne
Destinataris/Àrees: Alumne/psicopedagog
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Conèixer les proves que s’utilitzaran, perquè aquestes i no unes altres?
2.    Passar les proves necessàries (Escala d’intel·ligència de Wechler, PRO ESC, PROLEC-SE,...)
3.    Analitzar els resultats obtinguts
4.    Elaborar un informe de valoració de la feina feta fins al moment
5.    Fer entrevista amb la família per tal d’explicar els resultats
6.    Informe de comparació de WISC (8 anys i 13 anys)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Observació de l’alumne a l’hora de treballar de forma individual, i observació a l’aula.
2.    Qüestionaris necessaris (proves)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Anàlisi dels resultats obtinguts fins el moment
2.    Les dificultats de l’alumne


FASE 3 : Treball amb l’alumne                             

DATA: 22, 23, 24, 26 Abril  3, 8, 10,14, 15, 16,17, 22, 24 maig      

HORES: 35h

Objectius: Treballar amb l’alumne per ajudar a millorar petits aspectes
                Orientar als professors per poder ajudar-lo.
Destinataris/Àrees: Professors / Alumne
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Elaborar un protocol, un pla individualitzat...
2.    Activitats per millorar la part lectora i l’escriptura
3.    Adaptar materials, exàmens, continguts...
4.    Treballar la organització i l’ordre. (carpeta, agenda, armariet...)
5.    Analitzar els materials del grup
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Observacions en gran grup i de forma individual.
2.    Resultats obtinguts en els exàmens i en les activitats que es van realitzant
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Valorar si hi ha agut millora, quina visió té l’alumne.
2.    Valorar els resultats obtinguts fins el moment.