Escola Pia Sant Anna, Mataró
Sandra Mañé
ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES A TENIR EN COMPTE PER ALUMNES AMB
TRASTORN D’APRENENTATGE:
Lectura:
|
Donar-li més
temps per fer la lectura de textos, enunciats, llibres, ...
Valorar
quines lectures obligatòries trimestrals hi ha.
Activar els
coneixements previs a la lectura
Utilitzar la
conversa sobre la lectura
Evitar fer-los llegir en veu
alta si hi ha angoixa.
|
Estudi:
|
Facilitar-li
esquemes, resums, mapes conceptuals dels continguts que ha d’estudiar
Donar pistes per l’ús de
mnemotècnies.
Facilitar exemples model de
correcció (per exemple la resposta a un examen que seria correcta). També és
útil treballar, prèviament a la prova, amb mostres de format d’examen.
Facilitar plantilles amb
connectors, adverbis, adjectius, ... que poden facilitar estructurar els
textos escrits.
|
Producció escrita:
|
Tenir en
compte que la còpia sistemàtica d’errors d’ortografia no facilita l’adquisició
de la norma ortogràfica
Entendre que
presentin interferències entre les dues llengües (catalana/castellana)
Prioritzar la qualitat de les
tasques més que la quantitat.
Valorar la possibilitat d’usar
l’ordinador per a la realització d’activitats d’aprenentatge i exàmens.
|
Exàmens:
|
Prioritzar la qualitat de les
tasques més que la quantitat.
Valorar la possibilitat d’usar
l’ordinador per a la realització d’activitats d’aprenentatge i exàmens.
Valorar la possibilitat de
avaluacions orals o formats més visuals.
Organització i format exàmens:
síntesi o subratllat/negreta de paraules clau, ...
Evitar
textos excessivament llargs en les proves si la resolució de l’exercici no ho
requereix.
Un cop
començat l’examen demanar si necessita que li llegim oralment les preguntes o
verificar que les ha entès.
Evitar
preguntes obertes on cal organitzar les idees i expressar-les ordenadament
per escrit.
Corregir
únicament les faltes d’ortografia que s’estiguin treballant o s’hagin
treballat a classe o les prèviament pactades amb l’alumne.
Valorar la
possibilitat de permetre que en un examen de comprensió lectora tingui a mà
el llibre o el material que l’alumne hagi elaborat (ESO).
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada