QUAN ELS ALUMNES VEUEN AMOR DE PARE EN EL MESTRE I DILIGÈNCIA EN EL SEU APROFITAMENT, VÉNEN DE GUST A L'ESCOLA.
JOSEP DE CALASSANÇ, 1633

dilluns, 29 d’abril del 2013


Qüestionari per prendre consciència de l'escriptura. 

Escola Pia Sant Anna, Mataró
Equip psicopedagogic, Secundària 

EXPRESSIÓ ESCRITA A L’ESO
QÜESTIONARI 1


El procés d’expressió escrita




A classe:
Molt sovint
Sovint
Alguna vegada
Gairebé mai
1.     Quan escric un text tinc en compte què vull explicar i a qui va dirigit el text.





2.     Abans de redactar un text el planifico: penso quin tipus de text escriuré, la seva estructura, a qui va dirigit i penso què vull escriure. (Pluja d’idees).





3.     Faig un esborrany abans de realitzar el text definitiu.





4.     Faig una revisió formal (ortografia, presentació, etc.) i de contingut abans de donar-lo per acabat.





5.     Tinc present el model que se m’ha passat a classe, abans d’elaborar el meu text.





6.     Tinc clara la tipologia textual del meu text: narratiu, argumentatiu, descriptiu, explicatiu...





7.     Sóc conscient del registre que utilitzo en el meu text: culte, estàndard, col·loquial, vulgar...





8.     Passo el meu text pel corrector abans de presentar-lo a la professora.





9.     En fixo en els aspectes formals del meu escrit: marges, tipografia, espaiat...