QUAN ELS ALUMNES VEUEN AMOR DE PARE EN EL MESTRE I DILIGÈNCIA EN EL SEU APROFITAMENT, VÉNEN DE GUST A L'ESCOLA.
JOSEP DE CALASSANÇ, 1633

divendres, 19 d’octubre del 2012

PRESENTACIÓ


Psicopedagog a l’etapa de secundària (centre concertat: escola Pia de Mataró)
a) Missió: Col·laborar en la millora de la qualitat educativa dels centres educatius en dos àmbits concrets: 1) Docència: l'atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, que li siguin assignats per la derivació del tutor/ junta docent grup classe o derivacions i seguiments dels serveis educatius i institucions o professionals externs al centre. 2) Assessorament a la comunitat escolar a partir de demandes dels equips docents i l’equip directiu.
Què fa?  Docència i assessorament.
Sobre què? Docència: l'atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, que li siguin assignats per la direcció del centre i d’acord amb la Comissió d’Atenció a la diversitat. Assessorament a la comunitat escolar: a partir de demandes dels equips docents i l’equip directiu.
D'acord amb què? amb les instruccions establertes per l’equip directiu del centre, segons junta docent grup-classe i la normativa aplicable del centre.
Per tal de... col·laborar en la millora de la qualitat educativa del centre educatiu.
b) Funcions o finalitats:
1. Atenció directa als alumnes
2. Suport tècnic als equips docents
3. Suport tècnic a l’equip directiu del centre
©) Tasques o activitats
1. Atenció directa als alumnes. Suport personalitzat als alumnes dins de l’aula i docència als alumnes amb més dificultats d’aprenentatge i a la vegada docència relacionada amb la seva especialitat.
2. Suport tècnic als equips docents: assessorament per a la funció tutorial; suport en la planificació dels programes i les actuacions específiques de l’orientació acadèmica i professional dels alumnes. Valoració psicopedagògica dels grups classe; col·laboració en la planificació de les estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció de les necessitats educatives dels alumnes; la participació en l’elaboració, l’aplicació, el seguiment i l’avaluació dels plans individualitzats; assessorament als departaments didàctics i als equips docents en aspectes pedagògics i organitzatius per atendre adequadament els diversos ritmes d’aprenentatge.
3. Suport tècnic a l’equip directiu del centre: en l’elaboració, aplicació, avaluació i actualització del Projecte Educatiu de Centre en relació amb l’orientació educativa: participació en la comissió d’atenció a la diversitat; coordinació dels recursos i les actuacions dels EAP’s i serveis socials i de la salut.